Երկու սև ամպ
Վաղուց թողած բարձր ու կանաչ
Գահը իրենց հանգըստության
Երկու սև ամպ, հողմի առաջ,
Գընում էին հալածական։
Հողմը սակայն չար հոսանքով
Բաժնել, ջոկել չէր կարենում,
Ինչքան նըրանց լայն երկնքով
Դես ու դեն էր քըշում, տանում։
Ու անդադար գընում էին
Քըշված հողմի կատաղությամբ,
Իրար կըպած ու միասին,
Երկու սև ամպ, երկու սև ամպ․․․
Գիշերն ամբողջ հիվանդ, խելագար,
Ես երազեցի արեւի մասին:
Շուրջս ո՛չ մի ձայն ու շշուկ չկար –
ունատ էր շուրջս՝ գիշեր ու լուսին:
Ես երազեցի արեւի ոսկին,
Տենչացի նրա հրաշքը խնդուն՝
Ուզեցի սիրել շշուկն իմաստուն՝
Արեւանման, արնավառ խոսքի, –
Բայց շուրջս այնպես գունատ էր, տկար –
Խոսքեր չկային, ու արեւ չկար …
Ա՜խ, ի՜նչ լավ են սարի վրա
Հովհաննես Թումանյան
Ա՜խ, ի՜նչ լավ են սարի վրա
Անցնում օրերն անու՜շ անու՜շ,
Անրջային, թեթևասահ,
Ամպ ու հովերն անուշ անուշ:
Ահա բացվեց թարմ առաոտ,
Վարդ է թափում սարուն-քարին,
Շաղ են շողում ծաղիկ ու խոտ,
Շնչում բուրմունք եդեմային:
Ա՜խ, ի՜նչ հեշտ են սարի վրա
Սահում օրերն անուշ անուշ,
Շվին փչեց հովիվն ահա
Աղջիկն ու սերն անուշ անուշ:
Հովհաննես Թադևոսի Թումանյան Կենսագրություն
Հովհաննես Թումանյանը ծնվել է 1869 թվականի փետրվարի 19-ին Լոռվա Դսեղ գյուղում:
1877-1879 թվականներին Թումանյանը սովորել է Դսեղի ծխական դպրոցում։ 1879-1883 սովորել է Ջալալօղլու (այժմ Ստեփանավան) նորաբաց երկսեռ դպրոցում: 1883 թվականից բնակվել է Թիֆլիսում: 1883-1887թվականներին սովորել է Թիֆլիսի Ներսիսյան դպրոցում, սակայն նյութական ծանր դրության պատճառով կիսատ թողնելով ուսումը` աշխատել է Թիֆլիսի հայ եկեղեցական դատարանում, այնուհետև Հայ Հրատարակչական միության գրասենյակում ։ 1893 թվականից աշխատակցել է «Աղբյուր», «Մուրճ», «Հասկեր», «Հորիզոն» գրական պարբերություններում:
1899 թվականին նրա նախաձեռնությամբ Թիֆլիսում ստեղծվել է «Վերնատուն» գրական խմբակը, որի անդամներն էին Ավետիք Իսահակյանը, Դերենիկ Դեմիրճյանը, Լևոն Շանթը, Ղազարոս Աղայանը, Պերճ Պռոշյանը, Նիկոլ Աղբալյանը և ուրիշներ։ Որոշ ընդմիջումներով խմբակը գոյատևել է մինչև 1908 թ.:
1912 թվականին Թումանյանն ընտրվել է նորաստեղծ Հայ գրողների կովկասյան ընկերության նախագահ, իսկ 1918 թվականին՝ Հայոց հայրենակցական միությունների միության (ՀՀՄՄ) նախագահ։ Առաջին համաշխարհային պատերազմում հայ ժողովրդի կրած վնասները հաշվելու և Փարիզի հաշտության խորհրդաժողովին. ներկայացնելու նպատակով ՀՀՄՄ-ն 1918 թվականին ստեղծել է Քննիչ հանձնաժողով՝ Թումանյանի գլխավորությամբ։
1921 թվականի աշնանը Թումանյանը մեկնում է Կոստանդնուպոլիս՝ հայ գաղթականների համար օգնություն գտնելու նպատակով։ Մի քանի ամիս մնալով այնտեղ` նա վերադառնում է հիվանդացած։ 1922 թվականին տարած վիրահատությունից հետո Թումանյանի ինքնազգացողությունը լավանում է, սակայն սեպտեմբերին հիվանդությունը դարձյալ իրեն զգալ է տալիս։ Թումանյանին տեղափոխում են Մոսկվայի հիվանդանոցներից մեկը, սակայն 1923թվականի մարտի 23-ին 54 տարեկանում վախճանվում է: Ակսել Բակունցը ծնվել է հունիսի 13 ին:
Ավ. Իսահակյանը ասում էր, որ Կոմիտասի երգերը և Սարյանի նկարները հրաշք էին համարում, սակայն կար մի գրող, որի խոսքը երգում է կոմիտասաբար և փայլում Սարյանի կտավների նման Խոսքը գնում էր Ակսել Բակունցի մասին:
Գուրգեն Մահարու հուշերից
Շատ լավ բարեկամներ էին Ակսել Բակունցը և Եղիշե Չարենցը: Նրանց բարեկամությունը հաճախ հիշեցնում էր Թումանյանին և Ղազարոս Աղայանին :
Նրանց բարեկամությունը տևեց տաս, տասնմեկ տարի, բովանդակալից, վճռական, լեցուն տարիներ:
Չարենցը զարմանում էր թե որտեղից նա եկավ և ինչերի հասավ այդքան կարճ ժամանակում: Իր ասելով, այդպես անսպասելի ու հանկարծական գալիս էին միայն իսկական գրողները:
Ակսելը նույնպես սիրում էր Չարենցի բանաստեղծությունները:Կարդալուց ուսերը վեր բարձրացնելով ասում էր, թե Չարենցից հետո էլ ինչ բանաստեղխություն:
Ես չեմ հիշում, որ նրանք մեկմեկու ներկայությամբ իրար գովեին: Բակունցն առհասարակ սովորություն չուներ կարդալ իր ձեռագիր գործերը, հակառակ Չարենցի: Երբ Չարենցը կարդում էր իր անտիպները, Ակսելը կեպին քաշում աչքերին և ուշադրությամբ լսում էր: Երբ վերջանում էր ընթերցումը, Բակունցը բարձրացնում էր կեպին, մի ծխախոտ էր վառում ու դժվար չէր նրա աչքերում նկատել հիացմունք ու ուրախություն:
Տարբեր խառնվածքի մարդիկ էին Չարենցն ու Բակունցը: Չարենցը հախուռն էր, անմիջական, Բակունցը՝ զուսպ ու ներհուն: Չարենցի մոտ ուժեղ էին անողոք հումորն ու կտրուկ եզրակացությունները, Բակունցն ավելի ռոմանտիկ էր և հարուստ կախման կետերով: Չնայած դրան՝ նրանք մի մեծ ներդաշնակություն էին և իրար հասկանում էին կես խոսքից: Ինչպես Չարենցն էր ընդունում Բակունցի հեղինակությունը, այնպես էլ Բակունցը՝ Չարենցի: Այս իմ հրաշք աշխարհն է
Այս իմ հրաշք աշխարհն է, ուր
Գլխիվայր են ծառերն աճում,
Եվ ջրվեժներն ալեփրփուր
Դեպի երկինք են շառաչում։
Սարը սարից ամպ է խլում,
Ջուր է խմում ձորը ձորից,
Երկնքի մեջ արտ է ծլում,
Ու երկինք է բուսնում հողից…
Այս իմ հրաշք աշխարհն է, ուր
Շողքը տեր է, շվաքը՝ հյուր։
- վերլուծիր բանաստեղծություններից մեկն ու մեկը
Այս իմ հրաշք աշխարհն է
Իմ կարծիքով Սահյաննը այս բանաստեղծությունը գրելիս մտածել է իր աշխարհի մասին, թե ինչպիսի աշխարհ կունենար: Նա գրել է, որ ամեն ինչ գլխիվայր է, բոլորը իրար օգնում են, ես էլ նույնպես կուզեի այդպիսի աշխարհ ունենալ: Նա գրել է այն՝ ինչ կուզենար տեսնել:
Ա) Արմատ-էջ, ելևէջ-ելնել ու իջնել, Իջևան-իջևանատեղ, իջնել, վայրեջք-վայրիջնել ։
Բ) Արմատ-բան (խոսք), բանբեր-խոսք բերող, բանակռիվ-խոսքի կռիվ,բանաստեղծ-խոսք ստեղծող, բանասեր-խոսք սիրող։
Գ) Արմատը-սին, սնափառ-սին փառք, սնամեջ-սին մեջ, սնահավատ-սինհավատող, սնապարծ-սին պարծանք։
Վարջություն 3
Աղվեսն մի թուղթ գտավ և այդ թուղթը տարավ գայլին
Թագավորը ժլատ ու աչքածակ մարդ էր ու հրամայիեց, որ կարասը իրեն տան:
Կղզին լճի հարավ-արևելքում էր և լճի հյուսիսային ափից տարբերվում էր թեբուսաբանությամբ, թե կենդանիներով
:
Խեղճ կապիկը պիտի վարժվի նեղլիկ վանդակին կամ անընդհատ պիտի փորձիդուրս պրծնել այտեղից:
Երկրորդ նախադասության մեջ ընգդգծված բառը դուրս է գալիս այն դեպքում, երբհամընկնոմ է առաջին նախադասության ենթակայի հետ :
Զիվորն իջեցրեց բացովի կամուրջ և չոր փոսի վրայով անցնելով տիկինը մոտեցավկողճերին:
Մառախուղի միջից նախիրն էր մեզ ընդառաջ գալիս ու վարորդը մեքենանարգելակեց:
Կապիկը կես ժամում խժռեց իմ բերած բանանները և մեր միջև կարծեսբարեկամություն հաստատվեց:
Որպես խայծ, վանդակի մեջ ես ամենագայթակղիչ բանանները կդնեմ կամ նրանհամոզելու համար տերն առաջինը կմտնի վանդակ:
Վարջություն 4
Դոկտոր Քիփ Թոռնը Կալիֆոռնիայի տեխնոլոգիական ինսիտուտի առաջատարՖիզիկոսներից է: Նա պնդում է, որ եթե մարդը ժամանակի ու տարածության <<միջանցքը>> մտնի, կհայտնվի նորից նույն տեղում, սակայն ավելի վաղժամանակետում: Նրանցից մեկը լույսի արագությամբ պիտի շարժվի, պտույտգործի ու նախնական դիրքին դառնա: Մի քանի տարի առաջ գիտականաշխարհում նա մեծ իրարանցում առաջացրեց: Նա պաշտպանեց այն վարկածը,որ ժամանակի մեքենայի կառուցումը լիովին հնարավոր է: Դոկտոր Թոռնիներկայացրած ժամանակի մեքենայի նախագծում այդ <<միջանցքը>>գտնվելու էերկու մետաղե սկավառակի միջև:
Վարժություն 5
Սահարայի բեդվին ցեղերի մի քանի առաջնորդներ հյուր էին Ֆրանսիայում:Այնպես եղավ, որ մի անգամ նրանց տարան մեծ ջրվեժի մոտ: Թվում էրսովորական ջրվեժ էր` գեղեցիկ ու հնչեղ: Ջյուրը բյուրեղապակե կոթողի նմանգահավիժում էր ցած: Հյուրերն առաջարկեցին, որ փորձեն խմել: Այ քեզ բան... Սաջուր էր, խմելու ջուր... Բեդվինները սքանչացել էին: Անապատում քանի օր էրպետք է դեգերել ամենամոտ ջրհորին հասնելու համար: Քանի ժամ պետք է փորելանընդհատ փլչող ավազը, մինչև որ փոսի հատակին ջրիկ ցեխ հայտնվի:Անապատում ջուրը ոսկով են գնահատում: Նրա ամենափոքրիկ կաթիլներիցանգամ հողի վրա վառվում են խոտի զմրուխտ կայծերը: Երբ մի տեղ անձրև էգալիս ամբողջ Սահարայից մարդիկ շտապում են նայելու այդ տեղը: Բեդվիններըպատրաստեն հարյուրավոր կիլոմետրեր անցնելու, որպեսզի տեսնեն, թե խոտնինչպես է աճում:Իսկ այստեղ, Փարիզում, այդ հրաշք հեղուկն այնպիսիառատությամբ գալիս է. կարծես հանկարծակի պատռվել է այդ տկճորը, որի մեջամբողջ աշխարհը ջրի պաշարն է պահում:
Ֆրանսիացի հյուրընկալը խնդրեց առաջ գնալ: Բայց բեդվինները ուղղակի չէինկարողանում այդտեղից գնալ: Հրաշք էր, նրանք երկյուղածությամփ նայումեյին:
-Սպասեք, մինչև ջուրը կտրվի,-խնդրեցին հյուրընկալին:
Վարջություն 7
Անգույն-դժգույն, անբախտ-դժբախտ, անշնորհք-ապաշնորհքմ անարդյունք-ապարդյունք, անօրեն- ապօրինի, անձև-տձև:
Վարջություն 8
Ինքն իրենից գոհ-ինքնագոհ
Իրեն հավանող- ինքնահավան
իև կյանքի պատմությունը- ինքնակենսագրություն
ինքն իրեն կրթելը- ինքնակրթություն
իրեն ժխտելը-ինքնահակասել
իրեն սիրելը-ինքնասեր
իրեն կառավարելը- ինքնակառավարել
Վարջություն 9
Հզոր արծիվը ու ագահ աղվեսը հաշտ էին ապրում:
Խելացի գյուղացին պատահաբար բռնեց մեղավոր թզուկին:
Կիրթ մարդիկ գիտակցաբար նահանջում են ամոթալի գործից:
Վարջություն 10
Ի՞նչն էր, որ նրան մտահոգում էր: Նա այնքան լուռ էր նայում ծովին և դուկկարծեիր, որ նա հաշվում է ծովի ալիքները: Բայց նրան մի հարց էր տանջում:Արդյո՞ք սա է իր կատարյալ կյանքը, թ՞ե նա կարող է ավելին: Եվ նորից տիրեցլռություն, քանի որ ինքն էլ չգիտեր: Չգիտեր ինչ էր ուզում, որն էր իր երազածկյանքը: Ուր է իր ճակատագիրը: Տղայի զգացմունքները կարծես ծովը կուլ էրտվել:
Վարջություն 11
Նա քաջ ու արի զինվոր էր։
Աշո՛տ, արի տուն, ուշ է,- ասաց մայրը։
Կինը հեռացնում էր կաթի սերը։
Տղան աղջկա հանդեպմեծ սեր էր տածում։
Պանիրը ուժեղ հոտ ունի։
Ոչխարհի հոտը բարձրացավ սարը։
Աղջիկը շատ է սիրում հորը։
գյուղացին հորի մեջ էր պահում կարտոֆիլը։
Վարջություն 13
կոպիտ- անարվեստ; կոպիտ- անքաղաքավարի; կոպիտ- տգեղ
կոչել- անվանել; կոչել- համարել
կատարել- անել; կատարել- վերջացնել; կատարել- իրագործել
լռել- լուռ մնալ; լռել- համբերել; լռել- վերջանալ
դնել- տեղավորել; դնել- հաստատել; դնել- խցկել։
Վարջություն 14
Ա. Դասագիրք- դաս անելու գիրք; հեռագիր- ուղարկվող գիր; արոոտավայր- անասունների արածելու վայր; լրագիր- լրատու գիր; ծառաբուն- ծառի բուն/ հիմք; մրգաջուր- մրգի հյութ; մրջնաբույն- մրջյունների բույն; ծաղկեփունջ- ծաղկիփունջ; միջնապատ- կիսող միջին պատ։
Բ. Վիպագիր- վեպ գրող; մեծատուն- հարուստ մարդ; զինակիր- զենք կրող; ժամացույց- ծամ ցույց տվող; կողմանացույց- հորիզոնի կողմերը ցույց տվողսարք; երգահան- երգ ստեղծող; քարհատ- քարը տաշող/մշակող մարդ; պատմագիր- պատմություն գրող; քանդակագործ- քանդակ ստեղծող։
Վարջություն 15
Ա. Պատճարը նրանում է, որ ենթական փոխվում է։
Բ.
ա) Արևը ժպտաց, և ծաղիկներն արդնացն։
բ) Նա խոսում էր բարձր,խրոխտ ձայնով, ու դա նրա խոսքին տալիս էր տիրականշեշտ։
գ) Նա մեզ թող սպասի ավտոմեքենաների կանգարում, կամ ինքն ու Ջերալդըմիանգամից գնան հրավերքի սրահը։
Վարջություն 16
ա) Հեռագրեր; արոտավայրեր; լրագրեր; ծառաբներ; մրգաջրեր; մջնաբույններ; ծաղկեփնջեր; միջնապատեր։
բ) մեծատուններ; զինակիրներ; ժամացույցներ; կողմնացույցներ; երգահաններ; քարհատներ; պատմագիրներ; քանդակագործներ։
Անձ ցույց տվող բառերի հոգնագին կացմում ենգ -ներ մասնիկով։
Վարջություն 17
Եթե հաջորդող բառը սկսվում է ձայնավորով, բառին ավելացնում ենք -ն մասնիկը։Եթե բաղաձայյնով՝ -ը մասնիկը։
Վարջություն 18
դ) Կան պարծենկոտ մարդիկ, որոնք իրենց ամենասովորական արարքները շատեն կարևորում ու դրանք վեհ գաղափարներով բացատրում։
Վարջություն 19
Մատենաշար- շարվացքի տեսակ;
մտազբաղ- մտքերով տարված;
հաղթատարած- հաղթանակով տարած;
մեծահոգի- մեծ հոգի ունեցող;
մեծահոժար- մեծ կամքով ;
ողբանվագ- ողբալի նվագ ունեցող
բարձրալեռ- բարձր լեռ;
ոլորաձև- ոլորուն ձև ունեցող;
գրագող-ուրիշի գրածը գողանալ։
Վարջություն 20
Արարատ- Մասիս
հրաշքով լի- հրաշալի
ձեռքով չկերտված- անձերակերտ
երկինք սլացող- երկնասաց
լեռների- սարերի
ժայռերով պատված- ժայռապատ
քարերով ծածկված- քարածածկ
ճառագայթի ձև ունեցող- ճառագայթաձև
խոտով առատ- խոտառատ
արքաների- թագավորների
21.
յոթանասուն միլիոն, տասը երեսուն-երեսունհինգ, երեք, հիսուներկու, տաներեք, տասներկու, չորս, յոթանասուն
22.
ա) անձը ինքն իր մասին
բ) անձը դիմացինի մասին
գ) անձը երրորդ՝ մեկ այլ անձի մասին
23.
Ժամանակին մի վարժապետ կար
վարժապետը շատ էր սիրում, որ մարդիկ իրեն մեծարեն
5) վարժապետը երեխաներին քաղաքից դուրս է տարել
7) մի խարխուլ ջրհոր գտան
9) պարանի ծայրը աստիճանաբար բաց էին թողնում
10) շուտով ջրհորի սառն օդն ու պատերի թացությունը, վարժապետի քիթը մտավ
25.
երգելիս; վախից; տանելիս; լուրջ, տխուր կամ ծանրերեվալուց; գնալուց; լցնելիս
27.
անարվեստ; անդեմ; անդուռ; անսիրտ; անահ; անմահ; դժզոհ; դժբախտ; դժկամ; ապարդյուն; ապերախտ; ապաշնորհ; ապուշ; տհաճ; տգեղ; չտես; չկամ
28.
ունենում է; չի գիտենում; դիմում է; պատասխանում է; լինումէ; սկսում է
29.
Արքայի; ճանապարհ; շարժվում էին; շրջվում էին; ծափահարում; երեկո; զրուցում էինք
30.
Մինչև; հիմա էլ; հանկարծ; այդ ժանամակ; ավելի ուշ; այնժամանակ; արդեն; ինչ-որ ժամանակ; վերջերս; ուր որ է;
33.
Չփնտրի; չեր գա; չեք տեսնի; չգնաք; չհարձակվեն; չի դնի; չիջրում; չի լինում; չի սուզվում; չի լինում; չի գալու; չիկանգնում; չի թաքցնում; չի լինելու; չեն չվում; չգտնեն; չսարքեն։
34.
ա) է աճու
բ) ենք աճեցնում
ա) ոչնչացան, անհետացան
բ) ոչնչացրեց, անհետացրեց
ա) հալվում, գոլորշիանում
բ) հալեցնում, գոլորշիացնում
Ա տարբերակում գործողությունները ինքնաբերակն ենկատարվում, իսկ բ տարբերակում՝ ինչ-որ մոկն է դրանքկտրում կամ նրանց նպաստում, որ լինեն։
35.
Վկայել դեմքի մասին։
Հավատալ ընկերոջս։
Հավատացնել իրողությունների մասին
36.
2- Քաղաքի անունը Օուշեն Գրոուվ է
3- Յոթ հազար բնակիչ ունի
4- երկարատև բանավեճերից բետո մի բացառություն է արվել
7- քաղաքի փողոցներում ոչ մի ճռռոց ու հռնդյուն չես լսի
10- մարդ է, հանկարծ մեքենա վառելու գայթակղությանըչտրվի
37.
1. Բազմությունը նոսրանում է երեկոյան գազանանոցըայցելելիս։
2. Գազանանոց այցելողների բազմությունն է նոսրանում։
3. երեկոյան բազմությունը նոսրանում է։
1. Ջրավազանում սուզվողը դուրս կգա։
2. Ջրից դուրս կգա։
3. Կանաչ մազերով դուրս կգա։
1. Սահարա անապատի տակեն հայտնաբերել։
2. Երկրաբաններն են հայտնաբերել։
3. Պատահաբար են հայտնաբերել։
4. Գիտնականները ծով են հայտնաբերել:
1.Քաղցրահամ ջրի հսկայական պաշարները կարող ենվերածել։
2. Ջուրը կարող է անապատը մարգագետինների վերածել։
3. Մարգագետինների կարող է վերածել։
38.
թիռ-թրթիռ, թրթռալ, թրթռուն։
բառ- բարբառ, բարբառային։
գիռ- գրգիռ, գրգռել, գրգռված։
մուռ- մրմուռ, մրմռալ։
39.
Բարի որդիներն անհանգստանում էին։
Լավ ընկերդ արդեն գնացել էր։
Քաջ արշավախումբը վերադարձավ լեռներից։
Քո գեղեցիկ երգը գերեց մարդկանց։
40.
կարդալիս
կարդալուց
կառուցելիս
կառուցելուց
լսելուց
դառնալիս
դառնալուց
հիվանդանալուց
հիվանդանալիս
41.
քերիչ, գրիչ, կապիչ, քամիչ, թակիչ, բացիչ, գործիչ, խաղալիք, ուտելիք, խմիչք, հագուստ, ձգիչ, փակիչ, խթանիչ, փաթաթան, ճոճան, գանձիչ, զսպանակ, սղիչ, ջնջիչ, ծածկիչ, օրօրոց։
Կազմվել են հետևյալ ածանցներով՝ իչ, ուստ, ան, իք, իչք, ոց, անակ։
42.
Հանված նախադասություններ՝
Թողեց, հեռացավ։ Բարեբախտաբար եկավ, մի գարավանհասավ այդտեղ։ Բան չասաց, լուռումունջ շարունակեցճամփան։ Ոտքը կոտրվել էր։ Ու հրաժեշտ տվեց։ -Է’հ մնասբարով, եղբա’յր։
43.
Վազեցնել (վազեցրի); պարեցնել (պարեցրի); աշխատեցնել(աշխատեցրի); ուտեցնել (կերցրի); սովոեցրել (սովորեցրի); խմեցնել (խմեցրի); շփոթեցնել (շփոթեցրի); լռեցնել (լռեցրի); վստահեցնել (վստահեցրի); հագեցնել (հագեցրի); մոտեցնել(մոտեցրի); մերձեցնել (մերձեցրի)։
44.
Օգտապաշար- օգտակար պաշար
ատամնաբույժ- ատամը բուժող բժիշկ
խելամիտ- խելացի միտք ունեցող
Բարեհոգի- բարի հոգի ունեցող
խորաչնին- խոր կերպով չնվված
նրբատաշ- նուրբ ձևով տաշված
եչեռնապուրծ- եչեռնից պրծած
լուսնկա- լուսավոր, լուսառատ
47.
ա) վիրավորված- սվինահարված
վիրավորված- խոցված
բ) գրավել- հմայել
գրավել- տիրանալ
գ) կանգնեցնել- վեր հանել
կանգնեցնել- կասեցնել
կանգնեցրել-բարձրացրել
48.
Ընկնել- ծովը, գետնին
ընկած լինել- հատակին, աթոռին
49.
Ձկնորսի ցանցը մի գեղեցիկ և չտեսնված ձկնիկ գտան։
Նայում էի Սև ծովի ալիքներին, որոնք շատ պղտոոր էին։
Նավից ապշահար հետևում էին վախեցած հնդկացիներին, որոնք այս ու այն կողմ էին վազում։
Ամբողջ օրը շրջելուց հետո հասանք թագուհու դղյակին, որնայնքան շքեղ էր։
50.
Գահընկեց- գահից հեռանալ
Իշխանազուն- իշխանություն ունեցող
Արևազուն- արև ունեցող
Արյունարբու-արյան տենչող
Արքայանիստ- արքայի նստավայր
Դյուրաբեկ- հեշտ թեքվող
Գավաթակից- կենացին կից
Դրկից- հարևանությամբ ապրողչմահավան- ոչինչչհավանող
հոչմածեծ- հոչմից ծեծված, հալածված
կրկնադիր- երկու անգան դրված, կրկնված
53.
հարյուր իննսունվեց, երկու, երեք, 1868, ինը, ութ, մեկ, յոթ
Ավելի կոնկրետացման դեպքում գոյականները դրվում ենհոգնակի թվով։
54.
Ա նախադասություններում հիմնականում իմաստներնարտահայտում են կարծիքով, ավելի անհաստատ, իսկ Բնախադասություններում դրանք ավելի հասոտատական ենբնութագրվում։
55.
Գառնուկը ջրհորում մի բան տեսավ, ինչ որ դաշտումտեսնելիս կփախչեր։
Պապն այդ օրը պատմում էր այն, ինչ որ աղջիկը վաղուց էրուզում իմանալ։
Պայմանն այն էր, որ Գիքորը պիտի տունը մաքրեր, ամանները լվանար, ոտնամանները սրբեր։
Քերականության մասին մի բան եմ լսել, որ բոլորարվեստների հիմքն է։
Մի թռչունը չի կարող Եգիտոս չվել,քանի որ Եգիպտոսի տեղըչգիտի։
Ամեն գարնան երկու հակառակորդների հանդիպումըդառնում էր ավելի վտանգավոր, քանի որ ձմռանպարապությունից ավելի ուժ ու եռանդ ստացած՝ նրանքավելի կատաղի էին դառնում։
Առակագիր Եզոպոսը մի անգամ մտավ նավաշինարան, որտեղ նավաշինարարներն սկսեցին նրան ծաղրել ուբարկացնել։
Ծարավ այծը մոտեցավ ջրհորին,որտեղ աղվեսն էր նստած։
Մրջյունը մի ժամանակ մարդ էր, որն զբաղվում էրհացահատիկի մշակությամբ։
Պատանին գնաց մի ալևոր մարդու մոտ, որպեսզի նրանհարցներ ճաանպարհի մասին։
Նավազը որդուն ուղարկեց ուսումնարան, որքերականություն սովորի։
56.
Հանգստացած թագավորը ծուլորեն նստեց։
Հանդարտված առյուծները երկար կանգնեցին նրագահավորակի մոտ։
Հիվանդ մարդը շատ դեղ խմեց։
57.
Հորդ
թրջվելուց
դրեց
երևի
այլևս
թանկարժեք
պաշտպանվել
անկամ
քարացել
նշանավոր
բաժանվել
հետևեց
գտավ
տարբեր
տարբեր
լավ
թրջվել
տխրությամբ
բռնեցին
65.
լռացնել- լռեցնել
ուտացնել- ուտեցնել
կարմրացնել- կարմրեցնել
վախացնել- վախեցնել
աշխատացնել- աշխատեցնել
վստահացնել- վստահեցնել
ծարայացնել- ծառայեցնել
66.
Մի ուլիկ հոտից հետ ընկավ: Գայլը հասավ նրան ու բռնեց:
Ուլիկն ասաց.
-Գիտե, որ քւ զոհն եմ, ու վերջը պիտի ուտես ինձ: Բայց միխնդրանք ունեմ՝ սրինգդ նվագիր, պարեմ, հետո կեր:
Գայլը նվագեց: Շները լսեցին ու ընկան նրա ետևից: Նաասաց.
-Տե՛ղն է ինձ, մսագործն ՝ու՜ր. երաժիշտն՝ ուր:
67.
Տիրապետել լեզվին
Տիրել քաղաքը, թշնամուն
Դավանել կրոնին
69.
Վախկոտ նապաստակն իր համար թռչկոտում էր անտառիբացատում, երբ հայտնվեցին որսորդներն իրենց շների հետ:
Այծը նախատեց աղվեսին, երբ աղվեսն ուզում էր խախտելպայմանն ու դուրս թռչել:
Քանի դեռ ծիծեռնակները ծաղրում էին կարապներին, կարապները չէին ուզում ապրել մարդկանց մոտ ու երգելնրանց համար:
Մեղուները չէին ուզում իրենց մեղրը մարդկկանց տալ, ուստինրանք որոշեցին խայթոցով վնասել մեղրը տանողներին:
Մի բան ծածկում էր աղբյուրն ու գուռ, ինչը ընկած էր քիցհեռու, թափ թփված ճյուղերի մեջ:
Ծովին հասնելը փրկություն է թվում, թեև ծովի ջուրը չիխմվում:
Ձեռքը մեկնեց անկարգին բռնելու, բայց մտքինը նրանպատժելը չէր:
72.
Ո՞վ փոքրիկ միայնակ առագաստանավով շուրջերկրյաճանապարհորդություն կատարեց Երկիր մոլորակի շուրջը։
Քրիստին Լիսկևիչը ինչպիսի՞ առագաստանավովշուրջերկրյա ճանապարհորդություն կատարեց Երկիրմոլորակի շուրջը։
Քրիստին Լիսկևիչը ինչո՞վ շուրջերկրյաճանապարհորդություն կատարեց Երկիր մոլորակի շուրջը։
Քրիստին Լիսկևիչը փոքրիկ միայնակ առագաստանավովի՞նչ կատարեց Երկիր մոլորակի շուրջը։
Քրիստին Լիսկևիչը փոքրիկ միայնակ առագաստանավովշուրջերկրյա ճանապարհորդություն կատարեց ինչի՞ շուրջը։
73.
Առաջին տեքստը գրված է գիտական ոճով, իսկ երկրորդտեքստը գրված է գեղարվեստական ոճով, այստեղ կանդարձվածքներ, փոխաբերություններ:
75.
Ա խմբի հատվածներում միտքը արտահայտված է մեկնախադասությամբ. իսկ Բ խմբի հատվածներում; նույնմիտքը երկու նախադասություններով է արտահայտված:
102.Արձակուրդքյին օրերը ձգձգվում էին
Նրա գործերը երկարում են
Աղքատը շատ բարեսիրտ մարդ է
Խեղճ մարդը հացի գումար եր մուրում
104.Գունատ,պոչատծ,կռնատ,քնատ,գլխատել
105.Պատերազմ գնալուց առաջ թրերը արեցին
Տուր նրա սուրը
Պարտվեց աղի տուփը
Այս ճաշը շատ աղի էր
Վաղուց թողած բարձր ու կանաչ
Գահը իրենց հանգըստության
Երկու սև ամպ, հողմի առաջ,
Գընում էին հալածական։
Հողմը սակայն չար հոսանքով
Բաժնել, ջոկել չէր կարենում,
Ինչքան նըրանց լայն երկնքով
Դես ու դեն էր քըշում, տանում։
Ու անդադար գընում էին
Քըշված հողմի կատաղությամբ,
Իրար կըպած ու միասին,
Երկու սև ամպ, երկու սև ամպ․․․
Գիշերն ամբողջ հիվանդ, խելագար,
Ես երազեցի արեւի մասին:
Շուրջս ո՛չ մի ձայն ու շշուկ չկար –
ունատ էր շուրջս՝ գիշեր ու լուսին:
Ես երազեցի արեւի ոսկին,
Տենչացի նրա հրաշքը խնդուն՝
Ուզեցի սիրել շշուկն իմաստուն՝
Արեւանման, արնավառ խոսքի, –
Բայց շուրջս այնպես գունատ էր, տկար –
Խոսքեր չկային, ու արեւ չկար …
Ա՜խ, ի՜նչ լավ են սարի վրա
Հովհաննես Թումանյան
Ա՜խ, ի՜նչ լավ են սարի վրա
Անցնում օրերն անու՜շ անու՜շ,
Անրջային, թեթևասահ,
Ամպ ու հովերն անուշ անուշ:
Ահա բացվեց թարմ առաոտ,
Վարդ է թափում սարուն-քարին,
Շաղ են շողում ծաղիկ ու խոտ,
Շնչում բուրմունք եդեմային:
Ա՜խ, ի՜նչ հեշտ են սարի վրա
Սահում օրերն անուշ անուշ,
Շվին փչեց հովիվն ահա
Աղջիկն ու սերն անուշ անուշ:
Հովհաննես Թադևոսի Թումանյան Կենսագրություն
Հովհաննես Թումանյանը ծնվել է 1869 թվականի փետրվարի 19-ին Լոռվա Դսեղ գյուղում:
1877-1879 թվականներին Թումանյանը սովորել է Դսեղի ծխական դպրոցում։ 1879-1883 սովորել է Ջալալօղլու (այժմ Ստեփանավան) նորաբաց երկսեռ դպրոցում: 1883 թվականից բնակվել է Թիֆլիսում: 1883-1887թվականներին սովորել է Թիֆլիսի Ներսիսյան դպրոցում, սակայն նյութական ծանր դրության պատճառով կիսատ թողնելով ուսումը` աշխատել է Թիֆլիսի հայ եկեղեցական դատարանում, այնուհետև Հայ Հրատարակչական միության գրասենյակում ։ 1893 թվականից աշխատակցել է «Աղբյուր», «Մուրճ», «Հասկեր», «Հորիզոն» գրական պարբերություններում:
1899 թվականին նրա նախաձեռնությամբ Թիֆլիսում ստեղծվել է «Վերնատուն» գրական խմբակը, որի անդամներն էին Ավետիք Իսահակյանը, Դերենիկ Դեմիրճյանը, Լևոն Շանթը, Ղազարոս Աղայանը, Պերճ Պռոշյանը, Նիկոլ Աղբալյանը և ուրիշներ։ Որոշ ընդմիջումներով խմբակը գոյատևել է մինչև 1908 թ.:
1912 թվականին Թումանյանն ընտրվել է նորաստեղծ Հայ գրողների կովկասյան ընկերության նախագահ, իսկ 1918 թվականին՝ Հայոց հայրենակցական միությունների միության (ՀՀՄՄ) նախագահ։ Առաջին համաշխարհային պատերազմում հայ ժողովրդի կրած վնասները հաշվելու և Փարիզի հաշտության խորհրդաժողովին. ներկայացնելու նպատակով ՀՀՄՄ-ն 1918 թվականին ստեղծել է Քննիչ հանձնաժողով՝ Թումանյանի գլխավորությամբ։
1921 թվականի աշնանը Թումանյանը մեկնում է Կոստանդնուպոլիս՝ հայ գաղթականների համար օգնություն գտնելու նպատակով։ Մի քանի ամիս մնալով այնտեղ` նա վերադառնում է հիվանդացած։ 1922 թվականին տարած վիրահատությունից հետո Թումանյանի ինքնազգացողությունը լավանում է, սակայն սեպտեմբերին հիվանդությունը դարձյալ իրեն զգալ է տալիս։ Թումանյանին տեղափոխում են Մոսկվայի հիվանդանոցներից մեկը, սակայն 1923թվականի մարտի 23-ին 54 տարեկանում վախճանվում է: Ակսել Բակունցը ծնվել է հունիսի 13 ին:
Ավ. Իսահակյանը ասում էր, որ Կոմիտասի երգերը և Սարյանի նկարները հրաշք էին համարում, սակայն կար մի գրող, որի խոսքը երգում է կոմիտասաբար և փայլում Սարյանի կտավների նման Խոսքը գնում էր Ակսել Բակունցի մասին:
Գուրգեն Մահարու հուշերից
Շատ լավ բարեկամներ էին Ակսել Բակունցը և Եղիշե Չարենցը: Նրանց բարեկամությունը հաճախ հիշեցնում էր Թումանյանին և Ղազարոս Աղայանին :
Նրանց բարեկամությունը տևեց տաս, տասնմեկ տարի, բովանդակալից, վճռական, լեցուն տարիներ:
Չարենցը զարմանում էր թե որտեղից նա եկավ և ինչերի հասավ այդքան կարճ ժամանակում: Իր ասելով, այդպես անսպասելի ու հանկարծական գալիս էին միայն իսկական գրողները:
Ակսելը նույնպես սիրում էր Չարենցի բանաստեղծությունները:Կարդալուց ուսերը վեր բարձրացնելով ասում էր, թե Չարենցից հետո էլ ինչ բանաստեղխություն:
Ես չեմ հիշում, որ նրանք մեկմեկու ներկայությամբ իրար գովեին: Բակունցն առհասարակ սովորություն չուներ կարդալ իր ձեռագիր գործերը, հակառակ Չարենցի: Երբ Չարենցը կարդում էր իր անտիպները, Ակսելը կեպին քաշում աչքերին և ուշադրությամբ լսում էր: Երբ վերջանում էր ընթերցումը, Բակունցը բարձրացնում էր կեպին, մի ծխախոտ էր վառում ու դժվար չէր նրա աչքերում նկատել հիացմունք ու ուրախություն:
Տարբեր խառնվածքի մարդիկ էին Չարենցն ու Բակունցը: Չարենցը հախուռն էր, անմիջական, Բակունցը՝ զուսպ ու ներհուն: Չարենցի մոտ ուժեղ էին անողոք հումորն ու կտրուկ եզրակացությունները, Բակունցն ավելի ռոմանտիկ էր և հարուստ կախման կետերով: Չնայած դրան՝ նրանք մի մեծ ներդաշնակություն էին և իրար հասկանում էին կես խոսքից: Ինչպես Չարենցն էր ընդունում Բակունցի հեղինակությունը, այնպես էլ Բակունցը՝ Չարենցի: Այս իմ հրաշք աշխարհն էԱկսելը նույնպես սիրում էր Չարենցի բանաստեղծությունները:Կարդալուց ուսերը վեր բարձրացնելով ասում էր, թե Չարենցից հետո էլ ինչ բանաստեղխություն:
Ես չեմ հիշում, որ նրանք մեկմեկու ներկայությամբ իրար գովեին: Բակունցն առհասարակ սովորություն չուներ կարդալ իր ձեռագիր գործերը, հակառակ Չարենցի: Երբ Չարենցը կարդում էր իր անտիպները, Ակսելը կեպին քաշում աչքերին և ուշադրությամբ լսում էր: Երբ վերջանում էր ընթերցումը, Բակունցը բարձրացնում էր կեպին, մի ծխախոտ էր վառում ու դժվար չէր նրա աչքերում նկատել հիացմունք ու ուրախություն:
Այս իմ հրաշք աշխարհն է, ուր
Գլխիվայր են ծառերն աճում,
Եվ ջրվեժներն ալեփրփուր
Դեպի երկինք են շառաչում։
Գլխիվայր են ծառերն աճում,
Եվ ջրվեժներն ալեփրփուր
Դեպի երկինք են շառաչում։
Սարը սարից ամպ է խլում,
Ջուր է խմում ձորը ձորից,
Երկնքի մեջ արտ է ծլում,
Ու երկինք է բուսնում հողից…
Ջուր է խմում ձորը ձորից,
Երկնքի մեջ արտ է ծլում,
Ու երկինք է բուսնում հողից…
Այս իմ հրաշք աշխարհն է, ուր
Շողքը տեր է, շվաքը՝ հյուր։
Շողքը տեր է, շվաքը՝ հյուր։
- վերլուծիր բանաստեղծություններից մեկն ու մեկը
Այս իմ հրաշք աշխարհն է
Իմ կարծիքով Սահյաննը այս բանաստեղծությունը գրելիս մտածել է իր աշխարհի մասին, թե ինչպիսի աշխարհ կունենար: Նա գրել է, որ ամեն ինչ գլխիվայր է, բոլորը իրար օգնում են, ես էլ նույնպես կուզեի այդպիսի աշխարհ ունենալ: Նա գրել է այն՝ ինչ կուզենար տեսնել:
Ա) Արմատ-էջ, ելևէջ-ելնել ու իջնել, Իջևան-իջևանատեղ, իջնել, վայրեջք-վայրիջնել ։
21.
յոթանասուն միլիոն, տասը երեսուն-երեսունհինգ, երեք, հիսուներկու, տաներեք, տասներկու, չորս, յոթանասուն
22.
ա) անձը ինքն իր մասին
բ) անձը դիմացինի մասին
գ) անձը երրորդ՝ մեկ այլ անձի մասին
23.
Ժամանակին մի վարժապետ կար
վարժապետը շատ էր սիրում, որ մարդիկ իրեն մեծարեն
5) վարժապետը երեխաներին քաղաքից դուրս է տարել
7) մի խարխուլ ջրհոր գտան
9) պարանի ծայրը աստիճանաբար բաց էին թողնում
10) շուտով ջրհորի սառն օդն ու պատերի թացությունը, վարժապետի քիթը մտավ
25.
երգելիս; վախից; տանելիս; լուրջ, տխուր կամ ծանրերեվալուց; գնալուց; լցնելիս
27.
անարվեստ; անդեմ; անդուռ; անսիրտ; անահ; անմահ; դժզոհ; դժբախտ; դժկամ; ապարդյուն; ապերախտ; ապաշնորհ; ապուշ; տհաճ; տգեղ; չտես; չկամ
28.
ունենում է; չի գիտենում; դիմում է; պատասխանում է; լինումէ; սկսում է
29.
Արքայի; ճանապարհ; շարժվում էին; շրջվում էին; ծափահարում; երեկո; զրուցում էինք
30.
Մինչև; հիմա էլ; հանկարծ; այդ ժանամակ; ավելի ուշ; այնժամանակ; արդեն; ինչ-որ ժամանակ; վերջերս; ուր որ է;
33.
Չփնտրի; չեր գա; չեք տեսնի; չգնաք; չհարձակվեն; չի դնի; չիջրում; չի լինում; չի սուզվում; չի լինում; չի գալու; չիկանգնում; չի թաքցնում; չի լինելու; չեն չվում; չգտնեն; չսարքեն։
34.
ա) է աճու
բ) ենք աճեցնում
ա) ոչնչացան, անհետացան
բ) ոչնչացրեց, անհետացրեց
ա) հալվում, գոլորշիանում
բ) հալեցնում, գոլորշիացնում
Ա տարբերակում գործողությունները ինքնաբերակն ենկատարվում, իսկ բ տարբերակում՝ ինչ-որ մոկն է դրանքկտրում կամ նրանց նպաստում, որ լինեն։
35.
Վկայել դեմքի մասին։
Հավատալ ընկերոջս։
Հավատացնել իրողությունների մասին
36.
2- Քաղաքի անունը Օուշեն Գրոուվ է
3- Յոթ հազար բնակիչ ունի
4- երկարատև բանավեճերից բետո մի բացառություն է արվել
7- քաղաքի փողոցներում ոչ մի ճռռոց ու հռնդյուն չես լսի
10- մարդ է, հանկարծ մեքենա վառելու գայթակղությանըչտրվի
37.
1. Բազմությունը նոսրանում է երեկոյան գազանանոցըայցելելիս։
2. Գազանանոց այցելողների բազմությունն է նոսրանում։
3. երեկոյան բազմությունը նոսրանում է։
1. Ջրավազանում սուզվողը դուրս կգա։
2. Ջրից դուրս կգա։
3. Կանաչ մազերով դուրս կգա։
1. Սահարա անապատի տակեն հայտնաբերել։
2. Երկրաբաններն են հայտնաբերել։
3. Պատահաբար են հայտնաբերել։
4. Գիտնականները ծով են հայտնաբերել:
1.Քաղցրահամ ջրի հսկայական պաշարները կարող ենվերածել։
2. Ջուրը կարող է անապատը մարգագետինների վերածել։
3. Մարգագետինների կարող է վերածել։
38.
թիռ-թրթիռ, թրթռալ, թրթռուն։
բառ- բարբառ, բարբառային։
գիռ- գրգիռ, գրգռել, գրգռված։
մուռ- մրմուռ, մրմռալ։
39.
Բարի որդիներն անհանգստանում էին։
Լավ ընկերդ արդեն գնացել էր։
Քաջ արշավախումբը վերադարձավ լեռներից։
Քո գեղեցիկ երգը գերեց մարդկանց։
40.
կարդալիս
կարդալուց
կառուցելիս
կառուցելուց
լսելուց
դառնալիս
դառնալուց
հիվանդանալուց
հիվանդանալիս
41.
քերիչ, գրիչ, կապիչ, քամիչ, թակիչ, բացիչ, գործիչ, խաղալիք, ուտելիք, խմիչք, հագուստ, ձգիչ, փակիչ, խթանիչ, փաթաթան, ճոճան, գանձիչ, զսպանակ, սղիչ, ջնջիչ, ծածկիչ, օրօրոց։
Կազմվել են հետևյալ ածանցներով՝ իչ, ուստ, ան, իք, իչք, ոց, անակ։
42.
Հանված նախադասություններ՝
Թողեց, հեռացավ։ Բարեբախտաբար եկավ, մի գարավանհասավ այդտեղ։ Բան չասաց, լուռումունջ շարունակեցճամփան։ Ոտքը կոտրվել էր։ Ու հրաժեշտ տվեց։ -Է’հ մնասբարով, եղբա’յր։
43.
Վազեցնել (վազեցրի); պարեցնել (պարեցրի); աշխատեցնել(աշխատեցրի); ուտեցնել (կերցրի); սովոեցրել (սովորեցրի); խմեցնել (խմեցրի); շփոթեցնել (շփոթեցրի); լռեցնել (լռեցրի); վստահեցնել (վստահեցրի); հագեցնել (հագեցրի); մոտեցնել(մոտեցրի); մերձեցնել (մերձեցրի)։
44.
Օգտապաշար- օգտակար պաշար
ատամնաբույժ- ատամը բուժող բժիշկ
խելամիտ- խելացի միտք ունեցող
Բարեհոգի- բարի հոգի ունեցող
խորաչնին- խոր կերպով չնվված
նրբատաշ- նուրբ ձևով տաշված
եչեռնապուրծ- եչեռնից պրծած
լուսնկա- լուսավոր, լուսառատ
47.
ա) վիրավորված- սվինահարված
վիրավորված- խոցված
բ) գրավել- հմայել
գրավել- տիրանալ
գ) կանգնեցնել- վեր հանել
կանգնեցնել- կասեցնել
կանգնեցրել-բարձրացրել
48.
Ընկնել- ծովը, գետնին
ընկած լինել- հատակին, աթոռին
49.
Ձկնորսի ցանցը մի գեղեցիկ և չտեսնված ձկնիկ գտան։
Նայում էի Սև ծովի ալիքներին, որոնք շատ պղտոոր էին։
Նավից ապշահար հետևում էին վախեցած հնդկացիներին, որոնք այս ու այն կողմ էին վազում։
Ամբողջ օրը շրջելուց հետո հասանք թագուհու դղյակին, որնայնքան շքեղ էր։
50.
Գահընկեց- գահից հեռանալ
Իշխանազուն- իշխանություն ունեցող
Արևազուն- արև ունեցող
Արյունարբու-արյան տենչող
Արքայանիստ- արքայի նստավայր
Դյուրաբեկ- հեշտ թեքվող
Գավաթակից- կենացին կից
Դրկից- հարևանությամբ ապրողչմահավան- ոչինչչհավանող
հոչմածեծ- հոչմից ծեծված, հալածված
կրկնադիր- երկու անգան դրված, կրկնված
53.
հարյուր իննսունվեց, երկու, երեք, 1868, ինը, ութ, մեկ, յոթ
Ավելի կոնկրետացման դեպքում գոյականները դրվում ենհոգնակի թվով։
54.
Ա նախադասություններում հիմնականում իմաստներնարտահայտում են կարծիքով, ավելի անհաստատ, իսկ Բնախադասություններում դրանք ավելի հասոտատական ենբնութագրվում։
55.
Գառնուկը ջրհորում մի բան տեսավ, ինչ որ դաշտումտեսնելիս կփախչեր։
Պապն այդ օրը պատմում էր այն, ինչ որ աղջիկը վաղուց էրուզում իմանալ։
Պայմանն այն էր, որ Գիքորը պիտի տունը մաքրեր, ամանները լվանար, ոտնամանները սրբեր։
Քերականության մասին մի բան եմ լսել, որ բոլորարվեստների հիմքն է։
Մի թռչունը չի կարող Եգիտոս չվել,քանի որ Եգիպտոսի տեղըչգիտի։
Ամեն գարնան երկու հակառակորդների հանդիպումըդառնում էր ավելի վտանգավոր, քանի որ ձմռանպարապությունից ավելի ուժ ու եռանդ ստացած՝ նրանքավելի կատաղի էին դառնում։
Առակագիր Եզոպոսը մի անգամ մտավ նավաշինարան, որտեղ նավաշինարարներն սկսեցին նրան ծաղրել ուբարկացնել։
Ծարավ այծը մոտեցավ ջրհորին,որտեղ աղվեսն էր նստած։
Մրջյունը մի ժամանակ մարդ էր, որն զբաղվում էրհացահատիկի մշակությամբ։
Պատանին գնաց մի ալևոր մարդու մոտ, որպեսզի նրանհարցներ ճաանպարհի մասին։
Նավազը որդուն ուղարկեց ուսումնարան, որքերականություն սովորի։
56.
Հանգստացած թագավորը ծուլորեն նստեց։
Հանդարտված առյուծները երկար կանգնեցին նրագահավորակի մոտ։
Հիվանդ մարդը շատ դեղ խմեց։
57.
Հորդ
թրջվելուց
դրեց
երևի
այլևս
թանկարժեք
պաշտպանվել
անկամ
քարացել
նշանավոր
բաժանվել
հետևեց
գտավ
տարբեր
տարբեր
լավ
թրջվել
տխրությամբ
բռնեցին
65.
լռացնել- լռեցնել
ուտացնել- ուտեցնել
կարմրացնել- կարմրեցնել
վախացնել- վախեցնել
աշխատացնել- աշխատեցնել
վստահացնել- վստահեցնել
ծարայացնել- ծառայեցնել
66.
Մի ուլիկ հոտից հետ ընկավ: Գայլը հասավ նրան ու բռնեց:
Ուլիկն ասաց.
-Գիտե, որ քւ զոհն եմ, ու վերջը պիտի ուտես ինձ: Բայց միխնդրանք ունեմ՝ սրինգդ նվագիր, պարեմ, հետո կեր:
Գայլը նվագեց: Շները լսեցին ու ընկան նրա ետևից: Նաասաց.
-Տե՛ղն է ինձ, մսագործն ՝ու՜ր. երաժիշտն՝ ուր:
67.
Տիրապետել լեզվին
Տիրել քաղաքը, թշնամուն
Դավանել կրոնին
69.
Վախկոտ նապաստակն իր համար թռչկոտում էր անտառիբացատում, երբ հայտնվեցին որսորդներն իրենց շների հետ:
Այծը նախատեց աղվեսին, երբ աղվեսն ուզում էր խախտելպայմանն ու դուրս թռչել:
Քանի դեռ ծիծեռնակները ծաղրում էին կարապներին, կարապները չէին ուզում ապրել մարդկանց մոտ ու երգելնրանց համար:
Մեղուները չէին ուզում իրենց մեղրը մարդկկանց տալ, ուստինրանք որոշեցին խայթոցով վնասել մեղրը տանողներին:
Մի բան ծածկում էր աղբյուրն ու գուռ, ինչը ընկած էր քիցհեռու, թափ թփված ճյուղերի մեջ:
Ծովին հասնելը փրկություն է թվում, թեև ծովի ջուրը չիխմվում:
Ձեռքը մեկնեց անկարգին բռնելու, բայց մտքինը նրանպատժելը չէր:
72.
Ո՞վ փոքրիկ միայնակ առագաստանավով շուրջերկրյաճանապարհորդություն կատարեց Երկիր մոլորակի շուրջը։
Քրիստին Լիսկևիչը ինչպիսի՞ առագաստանավովշուրջերկրյա ճանապարհորդություն կատարեց Երկիրմոլորակի շուրջը։
Քրիստին Լիսկևիչը ինչո՞վ շուրջերկրյաճանապարհորդություն կատարեց Երկիր մոլորակի շուրջը։
Քրիստին Լիսկևիչը փոքրիկ միայնակ առագաստանավովի՞նչ կատարեց Երկիր մոլորակի շուրջը։
Քրիստին Լիսկևիչը փոքրիկ միայնակ առագաստանավովշուրջերկրյա ճանապարհորդություն կատարեց ինչի՞ շուրջը։
73.
Առաջին տեքստը գրված է գիտական ոճով, իսկ երկրորդտեքստը գրված է գեղարվեստական ոճով, այստեղ կանդարձվածքներ, փոխաբերություններ:
75.
Ա խմբի հատվածներում միտքը արտահայտված է մեկնախադասությամբ. իսկ Բ խմբի հատվածներում; նույնմիտքը երկու նախադասություններով է արտահայտված:
105.Պատերազմ գնալուց առաջ թրերը արեցին
Տուր նրա սուրը
Այս ճաշը շատ աղի էր
102.Արձակուրդքյին օրերը ձգձգվում էին
Նրա գործերը երկարում են
Աղքատը շատ բարեսիրտ մարդ է
Խեղճ մարդը հացի գումար եր մուրում
104.Գունատ,պոչատծ,կռնատ,քնատ,գլխատել
105.Պատերազմ գնալուց առաջ թրերը արեցին
Տուր նրա սուրը
Պարտվեց աղի տուփը
Այս ճաշը շատ աղի էր
Комментариев нет:
Отправить комментарий